Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2011 11:40 - Честит празник,поети!!!
Автор: lilims Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5326 Коментари: 8 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Днес е Световният ден на поезията

Отбелязва се по решение на 30-ата сесия на Генералната конференция на Организацията на ООН по въпросите на образованието, науката и културата, прието на 3 ноември 1999 г. "За всеки жив читател и всеки жив поет."

Целта на този празник е да популяризира четенето, писането и публикуването на поезия по света и, както пише в декларацията на ЮНЕСКО, "да даде признание и сила на националните, регионалните и интернационалните организации за поезия".

image
                          ЧЕСТИТ ПРАЗНИК
на всички които пишат стихове
и всички които обичат да четат стихове


Философия на Любовта

Потоците се вливат във реките,
реките пък моретата намират,
а ветровете горе в небесата
на сладостно вълнение се сбират.

И всички те се търсят и обичат,
от обич няма кой да ги лиши.
Душите на нещата се привличат
защо не нашите души?

Виж как върхът целува синевата.
Вълна вълната гони и прегръща.
Прокълнато е цветето, когато
на любовта на брат си не отвръща.

И милва слънцето земята росна.
До океана месецът трепти.
Но всички тия ласки за какво са,
ако не ме целуваш ти.

Пърси Шели


Песен за теб


Вдигни очи! За миг вдигни очи!
Защо? Не питай, просто погледни ме!
Помилвай ме и кротко помълчи,
и ако искаш двама ще мълчиме...
Защо? Не питай! Ти ще разбереш -
загледай се във погледа ми тъжен...
Очите, ако можеш да четеш,
ще ти разкажат всичко. Те не лъжат...
Във тях сега люти една сълза,
а твоят смях е птичка под небето;
ръцете ти са клони на бреза,
а аз живях без птици и дървета.
А аз живях без сини небеса,
без пролети, без цъфнали надежди,
очите ти са капчица роса,
в които небесата се оглеждат...
Лицето ти е цяло светлина,
косите ти горят като житата,
а в мойте нощи нямаше луна,
затуй израснах блед сред тъмнината;
затуй протягам смръзнали ръце
и жадно през очите ти надничам -
през тях се вижда твоето сърце
и аз затуй тъй много ги обичам.


Дамян Дамянов



Остави ме най-после сама!

Цял ден вървиш след мене –
когато мълча и когато говоря,
по улицата и у дома,
От мига на събуждането
до мига на съня…
Усещам те, без да те виждам.
Знам какво ми казваш,
макар че не чувам гласа ти.
Ще избягам от теб!
- Да остана най-после сама –
без твоите ръце в ръцете ми,
без твоите очи в очите ми,
без твоята душа – в моята;
Тогава ще си поема дъх,
ще спусна клепачи –
да си почина най-сетне от теб,
дето цял ден вървиш по петите ми…

А когато отворя очи,
най-напред ще попитам:
“Къде си?
Не ме оставяй сама!”

Станка Пенчева

 ПРИЗНАНИЕ

Съзирам те
и онемявам.
Изгубвам
памет, име, всичко.
Не зная
кой съм,
накъде съм тръгнал.
И все едно
не съм познавал друга.
Съзирам те
и правя своето откритие -
Жената!
Сърцето ми отнасяш
с една неподозирана усмивка.
Разсмиваш се на вкаменелия си мъж
по пътя си. . .
и го забравяш.
А той остава
смешен и прехласнат
и вечно вкаменен след теб.
Сърце, пази я,
и тайно й свети!
На този свят
не смея да мечтая -
за тебе, живата и чуждата,
на онзи свят
каквато да те срещна -
болна, стара, погрозняла, сянка,
повярвай ми,
ще те позная
и няма повече да те изпусна.

Иля Велчев


  Поет

Прогонвай спомена, но мисъл да напира,
за златна ос я дръж, така да балансира,
да е несигурна, напрегната почти;
обезсмърти мига с най-хубави мечти;
обичай вярното, красивото, душата,
прониквай с тях в духа съзвучен на нещата;
усмихвай се, плачи, случайно и без цел;
от слово и тъга, от смях и поглед смел
с магия сътвори украса непозната
            и бисер от сълзата:
поетът е поет, щом има тая власт,
в това е смисъла на неговата страст.

        Алфред дьо Мюсе
ПНЕЖ


Не закриляна да съм, а окрилена.

Не загърната, а с дух разгърнат цял.

Не зад нечий гръб, на завет приютена,

а до рамо срещу вятър завилнял.

Блага Димитрова












Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. erato7 - Живи, здрави и вдъхновени да са п...
01.10.2011 11:43
Живи, здрави и вдъхновени да са поетите!
цитирай
2. yotovava - Честит празник,
01.10.2011 12:03
самият живот е поезия.

Валя
цитирай
3. lilims - Да,всичко е поезия!
01.10.2011 12:08
Да,всичко е поезия!
цитирай
4. tota - Прекрасно!
01.10.2011 12:46
Честит да е и за обичащите поезията!!

Хубав ден!
цитирай
5. hristo27 - Честит празник и от мен! Чудесен ...
01.10.2011 12:57
Честит празник и от мен!
Чудесен избор си направила.
цитирай
6. stela50 - Честит празник и от мен ...
01.10.2011 13:10
На всички ,които носят поезията в сърцата си и тя е част от техния свят .
Честито и на тези , които творят прекрасните стихове ...
Светъл и хубав ден !
цитирай
7. iliada - Честит празник на поезията /малко преди края на деня!/:)
01.10.2011 22:06
Satanata - Просто сме Поети

Изпълнител: Satanata
Песен: Просто сме Поети


Satanata куплет първи:
Отново ставам рано сутринта , някъде към 6,
А в главата ми върти се римовата смес,
И както винаги този петък е на лента,
А тези думи брат си измислих на момента,
Защото аз не питам за това което правя,
Просто ще го правя , даже и ще се лигавя,
И както се лигавех взе че стана някакъв куплет,
И знаеш ли защо, защото съм поет.


Припев:
Ден и Нощ само с музика заети ----- просто сме поети, просто сме поети,
И на сън редим хиляди куплети ----- просто сме поети, просто сме поети,
цитирай
8. lilims - Satanata - Просто сме Поети ...
01.10.2011 22:43
iliada написа:
Satanata - Просто сме Поети

Изпълнител: Satanata
Песен: Просто сме Поети


Satanata куплет първи:
Отново ставам рано сутринта , някъде към 6,
А в главата ми върти се римовата смес,
И както винаги този петък е на лента,
А тези думи брат си измислих на момента,
Защото аз не питам за това което правя,
Просто ще го правя , даже и ще се лигавя,
И както се лигавех взе че стана някакъв куплет,
И знаеш ли защо, защото съм поет.


Припев:
Ден и Нощ само с музика заети ----- просто сме поети, просто сме поети,
И на сън редим хиляди куплети ----- просто сме поети, просто сме поети,

Развесели ме...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lilims
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2484964
Постинги: 627
Коментари: 1559
Гласове: 10976
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031