Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2012 13:27 - Цвете на надеждата
Автор: lilims Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7676 Коментари: 7 Гласове:
5



image

Скочи из свойта зима ти!
Взриви я с тънкото си тяло.
Включи ме в скока си, расти
зелено и до болка бяло!

Расти не утре, а сега!
В снега с атаки поривисти.
Вдигни ме строго над снега
с тризъбеца на свойте листи!

Преди най-първата трева,
в часа на тая зима дива,
учи ме как леда с глава
сияйно нежно се разбива.

Единствено - расти сега!
Сега вдигни се ти веднага!
Ти срещу моята тъга
скочи със блясъка на шпага!


ХРИСТО ФОТЕВ

image

 

Кокиченце бяло,
в снежинки е цяло,
с тънко краченце,
звъни със звънченце:

– От сън се будете,
очи отворете!
Баба зима си отива,
пролет слънчева пристига.


Вергиния Генова

image

 

 
Топли ветрове завяват,
бързо пукат ледовете
и далеч от нас се дяват
студовете, снеговете. Планини зазеленяват,
поток шурти из морави,
небеса се заведряват,
зашумяват вси дъбрави. Кукурякът си излязва
изпод новата тревица
и кокичето показва
чудно бяла си главица. Птичетата ясно пеят
покрай бистричките вади
и тук-там си вече блеят
агънцата по ливади. Пролет! Всичко е засмяно!
И деца отрано стаят
по полето разцъфтяно
да си пеят и играят.
Иван Вазов image

Попива
зимната градина
в дъжда и свети...
На косъм сякаш се крепи
небето.
И тази крехка белота
все там ме връща ...
Кокичетата никнат в мен,
покриват къщата…
Трептят звънчетата отвън.
В мъглата дива
на късове се разпилях,
но пак съм жива.
И с всеки дъжд,
и с всеки сняг
тук се завръщам
да гребна
шепа сипкав смях
за огън вкъщи.
И само къщата, и аз –
сами във тъмното,
берем кокичета в нощта
с луната пълна.
Където спомените спят,
растат кокичета.
И всеки дъжд,
и всеки сняг
на мен приличат.
Дея

image

 

 

Потънало във пухкава къделя,
едва подало над Света глава,
усмихва ми се, разцъфтяло смело,
със Зимата си прави май шега!
И виждам себе си... е, може би, отдавна,
когато спомням си - нехаех за страха,
а мнението чуждо беше просто... Сянка
- разбира се, на Слънце все стоях!
Удържа тънкото стебло на Вятъра,
на яростния рев наперен господар,
мечти ни носи за милувка пролетна,
измива по Душата лепнещата кал.
Красиво цвете... нежно-безразсъдно,
прилича сякаш на незнаещо дете,
ръчичката си стиска ключ от злато,
дори към най-закоравялото Сърце!
Кокичето за всички е Надежда
и ангелска целувка в мрак дълбок,
прекрасна песен, порив на копнежа,
омайващ полъх на пробудена Любов!


ivanleko91 (Ангел )
image

В снега е цъфнало кокиче
под слънчевата благодат.
Орисано е да обича -
безценен от небето дар.
И въпреки студа се радва,
че носи вест за пролетта.
Крепи го истинската жажда
за чист живот и красота.
Обречено е на невинност,
далеч от всяка суета.
Тъй крехко, но пред бури силно
кокиче - цъфнало в снега...

 


feia Вилдан Сефер

image

 

 Кокичето -  нещо чисто, нежно и красиво,цвете на надеждата.

То ни носи

 послание – зимата вече е свършила и пролетта  чука пред вратата ни!

То ни носи надежда!!!

За днес това  е моето послание към вас - имайте надежда.

Бъдете с чиста душа и отворено сърце към хората!!!

image







Гласувай:
5



1. stela50 - Прекрасен пролетен постинг , Лили ...
01.03.2012 14:29
С нежното цвете на Надеждата ... за нови дни и добрини ,
за здраве и сбъднати мечти . Снежнобяла прелест
в стихове, снимки и музика ...
Хубав слънчев ден !
цитирай
2. gocho52 - Андре Рийо ми е от любимите изпълнители.
01.03.2012 14:32
Честит празник!
цитирай
3. анонимен - Прекрасен пост за първомартенския ...
01.03.2012 16:19
Прекрасен пост за първомартенския ден!
Честита Баба Марта!
На всички желая Тя да донесе здраве, за да сме бели, червени, румени, засмени!
цитирай
4. анонимен - №3, анонимния съм аз, magnoliya. ...
01.03.2012 16:20
№3, анонимния съм аз, magnoliya. Днес поради някакви причини излизам анонимна.
цитирай
5. hristo27 - Стихотворението на Христо Фотев е ...
01.03.2012 16:41
Стихотворението на Христо Фотев е страхотно!
цитирай
6. lilims - Да, и всички стихове на Хр. Фотев са ...
02.03.2012 12:51
Да, и всички стихове на Хр.Фотев са страхотни!!!
цитирай
7. mmmmmmmmm - Замириса
04.03.2012 12:39
на пролет:))))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lilims
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2484675
Постинги: 627
Коментари: 1559
Гласове: 10975
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031