Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.05.2012 10:11 - Аз,един от народа...
Автор: lilims Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2780 Коментари: 4 Гласове:
11

Последна промяна: 07.05.2012 10:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Не мечтая

безсмъртие

и пътища леки, а ватенка топла

за зимния ден. - Безсмъртно

нека остане

навеки построеното тук

от мен!




image

Днес се навършват 92 години от рождението
 на
Пеньо ПЕНЕВ


image

На Клара

"Усмихнат, твойто име пак мълвя,

сърцето в сладък трепет се вълнува.

С ръцете ти тъй нежно ме милува

на вятъра прохладната струя.

Не може никой в мен да изличи

на образа ти скъп чертите мили.

Душата ми са в слънце напоили

тъй топлите ти ласкави очи."



image



На теб...

Сънят ресници не притваря -

разбит в тревоги и копнеж.

А виж - на масата догаря,

топи се лоената свещ.

Знам, няма чудеса, но чакам

унил и сам... и натъжен -

по белите пътеки в мрака

да дойдеш тая нощ при мен.




image

Ако вънка

зора е

зорила - тя за теб е

зорила сега.

Ако има

на тоя свят

сила - тя се казва:

любов

и тъга.



image



Моите песни

По тебе винаги е мойта мисъл,

към тебе скрита нежност в мен пламти.

И в песните, които съм ти писал,

грей вярност - чиста искреност блести.

 

През трудни походи те в мене зряха

и с топлите съзвучия живях.

Те с мене в зной и дъждове вървяха,

защото теб навсякъде мечтах.

 

От своя кратък сън отделях време,

от малките почивки съм пестил,

за да запиша чувствата големи,

които винаги от теб съм крил...

 

Пази ги като истинска светиня,

в тях моето сърце ще ти шепти.

Ще ти говори обичта - твърдиня,

гласът ми винаги ще те теши.

 

Че всичко в мене е стаено -

и радост, и тревоги в тях излях.

Хармонията в чувство съкровено

и ужаса на болката събрах.

 

Не ще изчезнеш в мрак през вековете,

не ще изчезнеш в клевети, в лъжи.

Ти ще живееш с мене в стиховете,

с тях нашият живот ще продължи.

 

Пред нищо няма да склоня главата,

защото и за мен ще блесне ден.

С гръмовен стих ще люшна небесата

и ще вървя победно устремен.

 

Че в мене мощ невиждана узрява,

като вулкан бучи, клокочи тя...

И ще роди една безсмъртна слава,

един завиден път, покрит с цветя.

 

16. VII. 1951


image


  "Очите ми го запомниха, преди да се познаваме.
            Срещнах го на тротоара с шинел, ученическа шапка... После станахме близки приятели... Нашата дружба премина повече край река Росица. Там се срещахме най-често.
            Вървим, гледаме хубавата природа, взираме се в течащите води... Пеньо мълчи или рецитира. Ходеше си с един тефтер... В него записваше стиховете си. Преписваше ги и ми ги даваше.
            Това бяха неговите писма. И аз грижливо ги пазех. Те му бяха първите.
            Някаи от тях още помня. Другите времето изтри от паметта ми,
            но и сега бих могла да позная кое стихотворение е излязло изпод неговото перо,
            даже и да го е променил някой... Виждала съм такива стихове, но под друго име...
            А знам, че Пеньо е изливал душата си във всеки ред!"
разговор на Клара с Митко Иванов.





Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hristo27 - Обичаните поети си отиват рано ...
07.05.2012 10:23
Обичаните поети си отиват рано от живота.
За жалост!
цитирай
2. yotovava - Не е бил за епохата си
07.05.2012 10:25
и това го е довело до гибел.

Поздрав, че припомни.

Валя
цитирай
3. tota - Поздрави за това, че ни припомни годишнината от рождението на Пеньо Пенев!
07.05.2012 11:18
Една, чиста и светла душа, останала неразбрана. За това пък ни е оставил такава поезия, която ще вълнува не само нас, а и идващите след нас!!

Мечти

Пеньо Пенев


В такава утрин искам двама

в полята росни да вървим

сами в покой невъзмутим,

където никого да няма.


В очите ти добри, смирени

да се оглеждат небеса,

да вплитам в твоята коса

родики, макове червени.



С ръка обгърнал твойто рамо,

да ти разказвам за скръбта,

родена в мен от обичта,

от обичта към тебе само.


О, тая мъка с неизбежност

в гърдите ми тежи, расте...

И нося в тях към теб, дете

и обич, и сурова нежност!


14. VII. 1951
цитирай
4. lilims - защо най- добрите си отиват толкова ...
07.05.2012 11:48
защо най- добрите си отиват толкова рано...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lilims
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2490833
Постинги: 627
Коментари: 1559
Гласове: 10984
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930